Bollnäs Fotoklubb
En sida om Bollnäs Fotoklubb
Bollnäs Fotoklubb
Navigation
  • Bollnäs Fotoklubb
    • För medlemmar
    • Integritetspolicy
    • Kalender
    • Kontakt / Styrelsen
    • Våra hedersmedlemmar
    • Program
    • Var håller vi till?
    • Bli medlem
    • Protokoll
    • Köp och sälj
  • Tidningsurklipp
  • Tävlingar och resultat
    • Om fototävlingar
    • Månadens bild
    • Klubbmästerskapet
    • Triangelknäppen
    • Hälsingemästerskapet
    • DIFO (DM)
      • 2018 Resultat
        • Digitalt
        • Färg Påsikt
        • Monokrom Påsikt
    • RIFO (SM)
  • Historia
    • Tidigare program
    • Tidningen Pixel & Korn
  • Galleriet
    • Månadens bild
    • Agneta & Ulf Sundgren
    • Bengt Moberg
    • Björn Wiksten
    • Börje Larsson
    • Börje Norfelt
    • Hans Strömberg
    • Ingrid Thim
    • Kjell Nilsson
    • Mattias Olsson
    • Staffan Lindberg
    • Sven Lajan Westergren
    • Tommy Stokka
    • Vill du synas här?
  • Länkar
  • Gästbok
  • Riksfototräffen 2016
You are here: Home › Klubbmöte › Första mötet hösten 2016
← Inlämning till klubbmästerskapet 5 september
Mellanmöte på Långnäs 19/9 →

Första mötet hösten 2016

9 september, 2016 | Filed under: Klubbmöte

I måndags körde vi då äntligen första mötet för hösten, en höst som fortsätter med tävlingar för våran klubb.  I våras arrangerade vi Riksfototräffen(SM i foto) så vi tyckte att vi kunde lika gärna fortsätta med att hålla i några till när vi ändå är igång, därför arrangerar vi både Triangelknäppen samt Hälsingemästerskapet.

Den här kvällen inledde vi med att de som ville fick berätta om vad de pysslat med sen sist, t.ex. Ulf och Agneta har varit på fler fotokurser, jag besökte Lokomotiv när Jens Friis var där och föreläste samt höll en portfolioreview vilket var väldigt roligt och Andreas var till Amsterdam på World Press Photo.
Vi kollade på en hel del bildspel som var riktigt kul, dels för att det är sån skillnad på dem och dels för att få inspiration till att göra ett eget.
Andreas kom på bronsplats med sitt bildspel under Riksfototräffen(SM i foto) i maj så det blev medaljutdelning ikväll också eftersom han inte kunde få den under tävlingshelgen.

Månadens bild hade vi ju såklart och av oss 15 medlemmar på plats lämnades det in 20 bidrag i klassen digital bild. När alla hade röstat så stod det klart att det behövdes lottning för att få fram vem som tog första plats samt tredje plats.
Resultatet blev då att Agneta tog brons, Börje N tog silver samt att Bengt Moberg tog guld med sin bild på Miriam från Freluga Trädgårdsscen, Grattis Bengt!

Sist på programmet hade vi inlämning till KM så nu blir det spännande att se vem som blir klubbmästare i respektive klass av digital bild, svartvitt påsikt och färg påsikt.

Nästa möte kör vi ute på Långnäs där vi tar med oss våra egna kameror, fika och ett stativ kan nog vara en bra idé. Mer information om detta möte kommer.

Andreas fick äntligen sin medalj
bordsvy
bordsvy

3a på månadens bild, Agneta Sundgren
2a på månadens bild, Börje Norfelt
1a på månadens bild, Bengt Moberg

Did you like this article? Share it with your friends!

Tweet

Written by Mattias Olsson

Visit my Website
← Inlämning till klubbmästerskapet 5 september
Mellanmöte på Långnäs 19/9 →

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Våra sponsorer

bollnäs önskefoto nikon bollnäbostäder scandinavianwildwatch fotosidan kamerabild studiefrämjandet

Frågan som gäller

Vilket kameramärke är du?

View Results

Loading ... Loading ...

Arkiv

Kategorier

juni 2026

mån tis ons tor fre lör sön
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

 

Fönster 3 IMG_20190428_133207 2023-03-11-mars-trolldalen_1 Fluga IMGP7966 0016 Vissnat 0072

Senaste kommentarer

  • Ulf Sundgren om Bli medlem
  • Ulla Johansson om Bli medlem
  • Max Pauesander om Medlemsavgift
  • Urban Önell om Våra hedersmedlemmar
  • Bengt Moberg om Fotoklubbens vårutflykt

Administration

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org

RSS Från Fotosidan.se

  • Samyang AF 60–180 mm f/2,8 FE – Lätt ljusstark telezoom
  • Leica SL3-P: Ny variant av SL3 med 44 megapixel
  • Leica Apo-Elmarit-SL 100 mm f/2,8 Asph – Hyllning till klassiskt R-objektiv
  • Ny Leica Summicron-SL 50 mm f/1,4 Asph – Kompaktare normal med L-mount
  • Leica, Hasselblad och Nikon i unik auktion efter pressfotograf
  • Tamron 17–70 mm f/2,8 kommer för Nikon Z och Canon RF APS-C
  • Häng med på Photo Walk söder om Visby 1 juli
  • Försvarsmakten söker stridsfotograf
  • Filippa K:s AI-bilder anklagas för att efterlikna fotografernas verk
  • Smarta reseprylar för fotografen

RSS Från Digital Foto

Fotograf

  • Artsy

Fotohandlare

  • Cyberfoto
  • Expert Polyfoto i Bollnäs
  • Scandinavian Photo
  • Wåhlstedts Foto & Ateljè

Fotolabb

  • Crimson

Medlemmar

  • Bollnäs Fotoklubb tidningsurklipp

Facebook och Vimeo

facebookvimeo

© 2026 Bollnäs Fotoklubb

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen godkänner du detta.